Nog vijf nachtjes slapen... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Wopke en Marijke Bekema - WaarBenJij.nu Nog vijf nachtjes slapen... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Wopke en Marijke Bekema - WaarBenJij.nu

Nog vijf nachtjes slapen...

Blijf op de hoogte en volg Wopke en Marijke

26 Augustus 2013 | Nederland, Amersfoort

En dan gaan wij naar Amerika! Ja, we hadden de kriebels om nog eens een verre reis te maken en kwamen uiteindelijk uit op het zuidwesten van de Verenigde Staten. Al vaak wat over gezien op tv en ook enthousiaste verhalen gehoord van mensen die daar eerder zijn geweest.
Zaterdag 31 augustus vliegen we om 11.00 uur vanaf Schiphol, met een tussenstop in Washington. In San Francisco is het 9 uur vroeger, dus we gaan min of meer terug in de tijd. En op de terugweg is het precies andersom, we vertrekken op 17 oktober, maar komen pas op 18 oktober weer in Nederland aan.
En in die tussentijd rijden we met een camper door het “wilde westen”, of wat daar nog van over is. Wij wilden eigenlijk met zo’n campertje op pad gaan zoals we in Australië en Nieuw Zeeland hadden. Maar daar is in de VS, waar alles “big” moet zijn, heel weinig vraag naar. En die zijn daarom duurder dan de grote camper waar we nu mee weggaan. 7,5 meter lang en slaapplek voor zes personen (je kunt nog mee…). Kijk maar eens op:
Dit is een link van de camper verhuurder, zit ook een filmpje bij.

Wopke heeft zijn koffer en rugzak al helemaal ingepakt en Marijke is ook al bijna klaar. Onze bergschoenen moeten mee, want we zullen nog wel eens in een canyon belanden, genoeg wandelingen te doen daar. De laptop gaat ook mee, zodat we weer verslagen kunnen schrijven. Het versturen zal niet zo regelmatig kunnen, omdat we vaak buiten de bewoonde wereld zitten. Maar allicht komen we wel eens een MacDonalds tegen, daar heb je vaak internet, is onze ervaring.
Hier alvast een (test)mailtje om jullie te laten weten dat we binnenkort vertrekken. Van Steef mogen wij de woorden “regen” en “duur” niet meer gebruiken. Ach, daar heeft Van Dale nog wel een paar synoniemen voor. Misschien wordt het nu meer het woord “brand”. In en bij het Yosemite Park staat nu 500 vierkante km. natuur in brand. Maar Amerika is groot, wij houden het nieuws goed in de gaten en kunnen vrij makkelijk onze route omgooien. Hebben al “voor heter vuren” gestaan, denk maar aan de overstromingen en aardbeving in Australië en Nieuw Zeeland. Is ook allemaal goed gegaan.

We hebben er zin in en proberen jullie wat te laten “meereizen” met ons.
Hartelijke groeten van ons twee, op weg naar de Joe Es Ee!
Marijke en Wopke

• 26 Augustus 2013 - 15:08

Tilly Beekelar:

Hallo Wobke en Marijke,

Alvast heel veel veel plezier en een hele goede reis!

Groetjes

Henk n Tilly

• 26 Augustus 2013 - 16:02

Jannie:

hoi Marijke en Wopke, vanuit Bolsward wensen wij jullie een hele fijne vacantie in Amerika en hopen dat jullie enorm genieten van de reis en hopen op mooie verhalen van jullie, groetjes Jannie en Hette xxx

• 26 Augustus 2013 - 17:25

Monique En Theo:

Hallo wereldreizigers,

We gaan weer een leuk reisverslag van jullie tegemoet zien! En foto's niet te vergeten. Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen.
    Alvast een heel goede vlucht en een relaxte. veilige reis langs de Westkust.
    Tot in oktober!
    Groetjes, Monique en Theo

• 26 Augustus 2013 - 17:38

Mies:

Oké, De reis kan beginnen. Camper ziet er strak uit. die kan wel een regenbuitje verdragen en als het geld op is omdat alles te duur is, hebben jullie in ieder geval nog onderdak.

Ik wens jullie een hele goede reis, een fantastisch verblijf en een gezond weerzien in oktober.
    Geniet ervan.

Ik zal jullie volgen.

Groetjes Mies

• 26 Augustus 2013 - 18:03

Henja:

Een hele goede reis gewenst! Ik lees het wel mee en ben dan ook weer een beetje op pad.
    Groetjes, Henja

• 26 Augustus 2013 - 18:37

Franka Bosman:

Een hele fijne vakantie gewenst, met veel wandelingen en mooie natuur en natuurlijk veel avonturen.

• 26 Augustus 2013 - 18:44

Joke En Wim Tijmensen:

Wij wensen een hele mooie vakantie.
    Mooi weer en veel zien. Blijf gezond.
    We zien naar jullie verhalen en foto's uit.

• 26 Augustus 2013 - 20:36

Erik :

Aftellen is begonnen! Amerika is echt een heel mooi land, ben benieuwd hoe jullie het gaan vinden. Groetjes Erik

• 26 Augustus 2013 - 22:14

Jan En Marjolein:

Hoi Wobke en marijke

veel pleizie daar ik lees het meestal op men werk in informeer marjolein wel altijd.
    Madeleine is al 8 jaar

Jan Marjolein en madeleine

Goetjes

• 27 Augustus 2013 - 09:37

Hannekevg:

Ha die Marijke en Wopke,

Spannende tijden weer. Ben heel benieuwd naar de verslagen uit het wilde westen.
    Leuke woordspeling trouwens Marijke, die hetere vuren.
    Mag je dat trouwens meenemen? Koffer en rugzak? Of is dat omdat jullie op een lijnvlucht zitten!
    Nou, ik bel nog voor vertrek.
    Groetjes, hanneke

• 27 Augustus 2013 - 11:06

BerthieDam:

Hoi Marijke,

Een hele goede reis en fijne vakantie toegewenst!

groeten, Berthie

• 27 Augustus 2013 - 12:39

Bep:

Hallo allebei,

Ik ga jullie zeker weer volgen. Alvast een goede reis en geniet er weer van.

• 27 Augustus 2013 - 16:44

Geerke:

Zo vakantiegangers, de laatste dagen voor jullie vertrek zijn daar. We wensen jullie een goede vlucht, een prachtige aankomst en ontzettend veel plezier op jullie reis door het westen van Amerika. Het is momenteel nog erg warm in sommige gebieden (niet alleen bij Yosemite park....) In Death Valley (hoe zouden ze aan die naam komen) was het afgelopen week nog 48ºC dus behoorlijk warm. Internet in die gebieden is er niet hebben we gemerkt van onze jongens, maar in de steden zal het toch wel ergens mogelijk zijn om contact te maken. Doe voorzichtig aan met die grote camper, even wennen lijkt me aan de lengte. Als het slecht weer is (in de Grand Canyon regende het nogal afgelopen week....) dan kun je in elk geval in je camper nog een wandeling maken, er is ruimte genoeg.
    We gaan vast weer genieten van de mooie verhalen.
    Heel veel plezier en zaterdag zwaaien we jullie in elk geval nog even uit.
    Tot dan, Geerke

• 28 Augustus 2013 - 20:34

Marinka:

Heel veel plezier! Het is een geweldig land is onze ervaring :). Ben benieuwd naar jullie ervaring en foto's!
    X

• 29 Augustus 2013 - 22:26

Lia En Steef:

Eindelijk is het dan zo ver, nu nog maar 2 nachtjes slapen. Wij vinden het heel erg leuk om jullie belevenissen te volgen, heel veel plezier, kijk goed uit met rijden en denk er aan, DUUR en REGEN willen we deze reis niet meer lezen. Maak maar heel veel foto's, dan komen we graag eens kijken en jullie verhalen zelf horen
    Groetjes en genieten!!!

• 30 Augustus 2013 - 21:48

Nel Kay:

Hoi Wopke en Marijke
    Heel veel plezier gewenst met deze reis. Fantastische ervaring om daar naar toe te gaan.
    Groetjes Vok en Nel

• 31 Augustus 2013 - 09:41

Guda:

Nog een uurtje en dan vliegen jullie weer een mooie reis tegemoet. Heel veel plezier!

• 31 Augustus 2013 - 13:53

Nel:

Beetje laat, maar natuurlijk wens ik jullie bijzonder veel plezier en heel veel avontuurlijke tripjes aan de andere kant van de wereld.

Liefs

• 01 September 2013 - 21:48

Miranda:

Hoi reizigers, zijn jullie goed aangekomen ? veel plezier groet,miranda

• 02 September 2013 - 12:47

Klaas En Joke:

Hallo Wopke en Marijke

Beetje laat, maar we wensen jullie een hele fijne tijd toe,
    Wat een mooie camper zeg om van te smullen

Groetjes,
    Klaas en Joke