Richting noorden - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Wopke en Marijke Bekema - WaarBenJij.nu Richting noorden - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Wopke en Marijke Bekema - WaarBenJij.nu

Richting noorden

Blijf op de hoogte en volg Wopke en Marijke

21 Mei 2017 | Nederland, Amersfoort

Hallo allemaal,

In 2005 zijn wij 4 weken met de caravan door Zweden en Noorwegen getrokken, dat is ons toen goed bevallen. Nu zoeken wij het "hogerop", tot de poolcirkel en misschien de Noordkaap. Hebben nu ca. 9 weken en een camper. Die is al naar het westen gegaan (Ierland) en het zuiden (Spanje), nu dus het noorden.
Ons rijdende huisje staat al voor de deur, Wopke heeft gas, water en elektra gecontroleerd. Marijke heeft een voorraadje boodschappen gehaald (we zitten vaak in natuurgebieden waar de supermarkt niet om de hoek zit). Morgen de laatste spullen inpakken en dan vertrekken we dinsdag 23 mei. Het is de bedoeling dat we 30 juli weer thuis komen.

We proberen weer een reisverslag te maken via dit weblog. Hopelijk laat de techniek ons niet in de steek. Daarom nu alvast een eerste begin,dat is gelijk een soort test.
Voor alle duidelijkheid: iedereen, waar dan ook, kan onze verslagen lezen als men inlogt op wopkemarijke.waarbenjij.nu
Een aantal mensen krijgt via de mail een bericht dat er een nieuw verslag is geplaatst op ons weblog. Deze mensen hebben eerder aangegeven graag digitaal mee te willen reizen. Wil je dat bericht niet meer, dan kan je je daarvoor afmelden.

Zweden en Noorwegen zijn dun bevolkte landen, in natuurgebieden zal niet altijd internet en wifi zijn. Hoor je even niets van ons, dan zitten we waarschijnlijk "in de rimboe".
We vinden het leuk om af en toe een reactie te krijgen, maar voel je zeker niet verplicht. Heb je echt persoonlijke mededelingen / vragen, dan is contact via de mail handiger natuurlijk.

Wij wensen iedereen alvast een fijne vakantie, of het nou in de Achterhoek is of Verweggistan. Geniet ervan!

Hartelijke groeten van Wopke en Marijke

• 21 Mei 2017 - 23:03

Hennie Bokhove:

Hallo Marijke en Wobke,

Ik verheug me alweer op jullie reisverslagen. Marijke nog bedankt voor je lieve kaart n.a.v. onze verhuizing. We hebben het in Dalfsen heel erg naar onze zin. De rust is weergekeerd in ons leven, je weet dat gedonder nog wel met die buren he. Nou ik ben een groot fan van Noorwegen. Ruud en ik zijn verschillende keren geweest. Merendeels in Jotunheimen. De rust en de stilte zullen jullie goed doen. Wens jullie een behouden trip en verheug me op foto's en verhalen. Veel liefs van mij.
    Hennie

• 21 Mei 2017 - 23:13

Ida:

goede reis.
    Probeer de Noordkaap te halen, is zeer interessant.
    groetjes, ida

• 22 Mei 2017 - 05:51

Henja:

Een hele mooie, fijne reis gewenst lieve mensen.
    Heb je ook anti mug ingepakt?
    En, maak ook veel mooie foto's, ben nu al nieuwsgierig naar jullie (Beeld) verslagen.
    Groet Henja

• 22 Mei 2017 - 06:45

Jannie En Hette:

Wij wensen jullie een hele fijne reis en hoop dat jullie lekker genieten!

• 22 Mei 2017 - 07:42

Hennie & Roel:

Hoi, ook wij wensen jullie alle goeds toe met jullie reis hopelijk loopt alles naar wens
    bij toeval heb ik gisteren afscheid via de mail genomen van vrienden die ook naar de Noorkaap gaan
    en in de bijlage van de telegraaf van zaterdag stond heel veel informatie over dat stukje aan de Noordkaap
    niet te koud lekkere temperatuur met heel veel moois rendieren en allerlei leuke oudheden
    Hopelijk gaat het beter met je blessure en kun je stukjes wandelen doe voorzichtig
    Uit het oog maar niet uit het hart is een gezegde wat voor ons voor jullie van toepassing is
    ik heb heel veel met jullie genoten ! bedankt voor al jullie fijne gesprekken.
    Verder gaat het redelijk met ons al hebben we heel veel ingeleverd we wandelen tot 15 km en zijn heel tevreden geniet van alle mooie dingen behouden vaart !

groet Roel & Hennie

• 22 Mei 2017 - 07:48

Christianne:

Veel plezier! Sturen jullie ook foto's door? Daar ben ik wel heel nieuwsgierig naar.

Groetjes Christianne

• 22 Mei 2017 - 08:42

John En Lorna:

Wij wensen jullie heel veel plezier op de reis naar Zweden en Noorwegen en kijken uit naar jullie reisverslagen!!

• 22 Mei 2017 - 08:55

Jos De Grijs:

Hoi Wopke en Marijke,

Goede reis met veel mooi weer. Benieuwd naar jullie avonturen en de reisverslagen daarvan. Misschien gaan wij dit jaar ook met de auto naar Zweden om daar o.a. nog een geëmigreerde oud-collega op te zoeken. Een hele onderneming om naar de Noordkaap te gaan. En de zon die daar niet ondergaat. Zijn de vogeltjes dan nog even stil om middernacht of blijven ze doorfluiten? Afijn, we lezen het wel. Groetjes, Jos en Jenny.

• 22 Mei 2017 - 09:02

Rolf Craanen:

Fantasties wat jullie steeds durven en gaan ondernemen. Hopelijk verminderd het de blessure gevoeligheid van jou, Marijke. En wat zien jullie veel van de wereld. Ik zie de reis verslagen met spanning tegemoet. Voor beide weer een rijke vakantie belevenis, dus genieten maar. Een heel gezonde reis gewenst door Rolf.

• 22 Mei 2017 - 09:25

Anja:

Hoi reisgenoten.

Wij wensen jullie een fijne, mooie, veilige en verwachtingsvolle reis met goed weer, want dat hebben jullie nu wel een keertje verdiend vinden wij.
    Ondertussen gaan wij verder met het voorbereiden van onze reis naar Ierland, waar we jullie reisverslagen als inspiratie hebben gebruikt. Tegelijkertijd aan het reizen, wat kan de wereld mooi zijn.
    Heel veel groetjes van ons.
    Ad & Anja Schellekens

• 22 Mei 2017 - 10:58

Vok En Nel:

Hoi Wopke en Marijke
    Veel plezier op deze nieuwe uitdaging. De camper is al goed uitgeprobeerd, geniet ervan en we wachten op jullie verhalen.

• 22 Mei 2017 - 11:16

Annelien Oosterbroek:

Nou luitjes , jullie hebben er weer zin in , ik wens jullie een voorspoedige reis en heel veel plezier e.d. gewenst , doe rustig aan en geniet volop , dat is aan jullie wel besteed, het lijkt me toch heerlijk zeg om maar zo te gaan en staan waar en wanneer je maar wil, ik ga jullie zeker weer volgen , have fun .

• 22 Mei 2017 - 13:34

Joke En Wim Tijmensen:

Wij hopen dat jullie mooi weer hebben en veel zien.
    Blijf gezond.
    Wij kijken uit naar jullie reisbelevenissen.
    Hartelijke groeten van Joke en Wim.

• 22 Mei 2017 - 14:13

Hannekevg:

Nou de laatste loodjes nog Marijke, inpakken en alle muizenvallen open

• 22 Mei 2017 - 14:19

Hannekevg:

Ik merk dat alles achter een smiley verdwijnt. Dus even nog opnieuw,
    Ik wens jullie heel veel reisgenot, en een behouden reis. Fijn dat we weer mogen meereizen.
    Liefs Hanneke en Kees.

• 22 Mei 2017 - 14:31

Robin:

Heel veel plezier wens ik jullie. Hoop dat jullie ook kunnen genieten van natuur en cultuur. Ik heb in het hoge noorden weleens meegedaan met een plaatselijk volksdansfeestje, op een buitenpodium op een camping bij een meer. Heel gezellig en lang licht. Heerlijk sfeertje. Ben benieuwd of jullie ook met de Sami (de Lappen) in aanraking komen. Lijkt me erg interessant. Groeten en veel plezier, Robin

• 22 Mei 2017 - 17:53

Geeske:

Hoi Marijke en Wopke. Een heel mooie, goede reis gewenst. Ik kijk weer uit naar de verslagen. Maar als het erg veel moeite kost, je niet schuldig voelen hoor. Dan gaat het gewoon niet en heb je 's avonds meer tijd voor andere dingen. De verhalen horen we aan de hand van de foto's ook graag. Veel groetjes van Han en Geeske

• 22 Mei 2017 - 19:38

Miranda:

goede reis en veel plezier hopelijk met goed weer groetjes

• 22 Mei 2017 - 19:53

Lia En Steef:

Weer een fantastische reis, geniet er van en vooral rustig aan Marijke, we lezen jullie verslagen graag!

Groetjes en veel plezier,
    Lia en Steef

• 23 Mei 2017 - 11:56

Bep:

Hoi Wopke en Marijke, een hele fijne vakantie. Geniet van al het mooie en doe rustig aan met wandelen. Veel plezier.

• 23 Mei 2017 - 15:29

Fokje En Bert:

Leuk Marijke om te lezen,waar jullie naar toe gaan.!
    Ik had al aan jullie gedacht.
    Wij zitten nu in Italie,bij Trento.In Oostenrijk prachtige wandeling gemaakt.
    Het ga jullie goed!
    Groetjes Bert en Fokje

• 27 Mei 2017 - 16:25

Jenny:

Hoi marijke en wopke. Dat is heel wat anders dan spanje.leuk! Wij zijn nu wel in spanje. Ik hen dik over kunnen halen. Zijn in st.p. esquador.heerlijk warm wel veel wind.maandag op weg naar huis in 4 dagen.blijven paar dagen in zuidfrankrijk.toch even snuffelen. Toch leuker dan spanje. Op heenweg zijlijn koffer met.kleding en een laptop gestolen. Had niks meer. Hier andere dag wat kunnenn kopen gelukkig. Fijne vakantie,gr Jenny.

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Scandinavie

Hallo allemaal,

De Bekema's hebben al een tijdje last van reiskriebels en er borrelden allerlei ideeën boven. Eerst Zuid-Engeland, toen Noord-Duitsland. Uiteindelijk werd het Scandinavië

Hartelijke groeten van Wopke en Marijke