In het voetspoor van onze zonen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Wopke en Marijke Bekema - WaarBenJij.nu In het voetspoor van onze zonen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Wopke en Marijke Bekema - WaarBenJij.nu

In het voetspoor van onze zonen

Door: Wopke en Marijke

Blijf op de hoogte en volg Wopke en Marijke

16 September 2010 | Nederland, Amersfoort

In het najaar van 2005 ging onze oudste zoon John een jaar backpacken in Australie en Nieuw Zeeland. En twee jaar later trok Marcel, de middelste, de stoute schoenen aan, of beter gezegd de bergschoenen. Allebei kwamen ze terug met enorm veel verhalen en foto’s, om van te watertanden. Daar zouden wij ook wel heen willen! Dus zeiden wij tegen elkaar: “Als Wopke met de Vut is, gaan wij ook zo’n verre reis maken”. Ja, en dan gaat Wopke oktober 2007 met de Vut en kabbelt het plan voort. Maar afgelopen winter zijn we begonnen met knopen door te hakken. Vooral ’s winters met slecht weer is het heerlijk om aan warme landen te denken.
Dus op 13 januari gaan we naar de Vakantiebeurs, we bezoeken alle voor ons belangrijke stands en komen met een paar kilo folders thuis. We maken een plan over de route, waar we heen willen en wat we willen zien en gaan daar op 22 februari mee naar het kantoor van Pacific Island Travel. Na ontvangst van de offerte moeten we er nog wat nachtjes over slapen, maar we besluiten ons plan te gaan verwezenlijken.
Het reisplan ziet er als volgt uit:
We hebben eerst een stop in Bangkok waar we een aantal dagen zullen vertoeven en gaan daarna nog naar een ander deel van Thailand, maar niet te ver. Dan naar Sydney om 3,5 maand met een campertje door Australie te trekken. Tot slot 2 maanden door Nieuw Zeeland, ook met zo’n campertje. Ons avontuur loopt van 4 oktober tot 1 april (geen mop). Dat is 6 maanden, het maximum voor ons visum en de verzekeringen. Best spannend, want we hebben nog niet eerder zoiets ondernomen. In 2008 zijn we 11 weken door (een koud en nat) Spanje getrokken, maar nu zijn het 26 weken. En een heel beetje verder…

De afgelopen maanden zijn we met van alles bezig geweest: afzeggen van abonnementen, verzamelen van allerlei info, kopen van wandelsokken, afritsbroeken, niet kreukende shirts, etc. Ook allebei nog even een APK voor vertrek: Bij Wopke de spataderen eruit, bij Marijke een kroon erin.
Wopke leent de grote rugzak van John en Marijke die van Marcel. Dus de rugzakken gaan voor de tweede keer die kant op.
Marcel helpt ons met het maken van een weblog, zodat wij het thuisfront op de hoogte kunnen houden van onze belevenissen (en een beetje jaloers maken). Op die weblog worden de dagen tot ons vertrek afgeteld: Nog 18 dagen!!!

• 16 September 2010 - 19:02

Nel:

Dat het maar een trip mag worden om nóóit meer te vergeten! Geniet, maar niet met mate! Groetjes, Nel

• 16 September 2010 - 19:23

Henk En Sabina:

Wij kijken nu al uit naar jullie reisverhalen.Kunnen we ook een beetje genieten van alle mooie dingen die jullie daar beleven en zien.

Groeten,
    Henk en Sabina

• 16 September 2010 - 19:43

Ida Besemer:

ben zeer benieuwd naar jullie reisverslag,heel veel plezier gewenst down under.
    groetjes ida

• 16 September 2010 - 19:56

Birgit:

wow, spannend hoor.
    Het grote aftellen is begonnen.

• 16 September 2010 - 20:00

Joke :

Dat ziet er erg leuk uit. Net het hele verhaal gelezen. Stoer en spannend

• 16 September 2010 - 20:28

Henja:

Ik hoop nog veel mooie reisverslagen te mogen lezen. Veel plezier, groetjes Henja

• 16 September 2010 - 20:29

Alex En Geerke:

het zal een prachtige tocht worden en we kunnen allemaal meegenieten via dit mooie medium. Een hele mooie tijd daar en doe een beetje voorzichtig hè! We zien jullie graag weer heel terug.

• 17 September 2010 - 04:18

Hans En Jannie:

Wij hopen dat jullie in gezondheid een mooie reis en veel plezier zullen hebben en wachten de verhalen etc. af.Wij zijn benieuwd. Groeten Hans en Jannie

• 17 September 2010 - 09:08

Marco En Carla:

Wij wensen jullie een geweldige tijd daar toe,geniet van alle mooie dingen die je ziet en tegenkomt.Een ding is fijn, voor jullie geen winter,maar weer een zomer in het vooruitzicht.Kom heel weer thuis.

• 17 September 2010 - 10:17

Wil En Henk:

Zien nu al uit naar jullie belevenissen!!!
    Hopen ook echt op goed weer voor jullie.

• 17 September 2010 - 11:05

Dicky:

Pak de vrijheid.
    Voel de blijheid.
    Neem de zon in je hart mee naar huis.

Mocht ik je niet meer zien, veel reis plezier samen.

• 17 September 2010 - 11:10

Ineke:

Hoi Marijke en Wopke
    Ik wens jullie een heel fijne reis. Spannend hoor.
    Ineke

• 17 September 2010 - 11:30

Theo En Monique:

Wat leuk dat we zo snel van jullie ervaringen kunnen meegenieten!
    We wensen jullie een fantastische tijd toe zonder al teveel ongemakken en kom aub. weer gezond terug!

• 17 September 2010 - 13:37

Marian En Wim:

Veel plezier samen wij zien jullie berichten graag tegemoet. Woensdag jl. miste ik jou al Marijke bij de wandel tocht in Ede.
    Dit zal nu wel vaker gebeuren denk ik.Goede reis en tot ziens. Groetjes Wim Brundel.

• 17 September 2010 - 14:08

John :

Wow! Een heus weblog, voor al jullie gemaakte avonturen en herinneringen. Moderne ouders zeg ;-)
    Heel veel succes en ontzettend veel plezier op jullie komende wereldreis!!!!

• 17 September 2010 - 14:13

Lorna:

Wow interessant reis! Ik kan niet wachten om meer verhalen van jullie te lezen.

• 17 September 2010 - 15:04

Fokje:

Het lijkt me heel leuk om de belevenissen te volgen!Zo leven Bert en ik met jullie mee.Goede reis en oant sjen!

• 17 September 2010 - 15:44

Remmel En Jannie:

leuk om te lezen en jullie te "volgen".
    wachten op het vervolg.
    Groetjes Remmelt en Jannie

• 17 September 2010 - 16:02

Lia En Steef:

Reken maar dat we jullie gaan volgen en meegenieten van alle belevenissen (stiekem zijn we wel een beetje jaloers). Maak er een geweldige vakantie van Down Under.De aboriginals kunnen Marijke vast wel een leuk dansje leren !!!!

• 17 September 2010 - 19:02

Ton T:

Geniet er van. Je maakt zo'n reis niet zo vaak.

• 17 September 2010 - 21:20

Elly En Joop:

Wij zullen zeker genieten van de aankomende reisverslagen.
    Van jullie zoons toen ook zo genoten,zelf zijn wij helenmaal niet avontuurlijk,vandaar dat we hiervan smullen.
    Een fantastische reis toegewenst,liefs uit Heiloo.

• 18 September 2010 - 15:50

Hanneke:

Marijke en Wopke, geweldig dat jullie nu bijna weg kunnen. Ben erg benieuwd naar de reisverslagen van Marijke (altijd enorm leuk om te lezen, want je hebt een heel leuke stijl van schrijven).
    Het duurt nog een paar weekjes maar alvast heel veel plezier met de laatste voorbereidingen.

• 19 September 2010 - 11:22

Joke En Wim Tijmense:

Heel veel plezier.

We zijn erg benieuw naar de verhalen en foto's.

Groeten,

Joke en Wim.

• 20 September 2010 - 06:54

Joke:

Hallo Wopke en Marijke
    We vertrekken zaterdag voor een vakantie naar Portugal dus kunnen we een tijdje niet meer reageren. A
    Alvast heel veel inpakplezier toegewenst. Zal wel lastig zijn omdat jullie een hele lange tijd weg gaan.
    We gaan het weer op de plek waar jullie w.s. verblijven ook via Weer Online volgen

Groetjes en een goede reis toegewenst Klaas en Joke

• 20 September 2010 - 07:35

Marinka:

ben benieuwd naar wat jullie mee gaan maken! veel plezier!

• 20 September 2010 - 09:23

Tante Jo:

Beste avonturiers
    Bedankt alvast voor het inleidende gesprek en dat er nog vele spannende verhalen mogen volgen.
    Bij mij vind je een gretige nieuwsgierige klant.
    Goede voorbereiding en tot mails.Tante Jo.

• 20 September 2010 - 11:54

Bep:

Hoi Wopke en Marijke,

Leuke site, ik kijk nu al uit naar de reisverslagen en de foto,s, vooral omdat ik ook die kant op wil.

• 21 September 2010 - 18:26

Lidy En Frits:

Hallo Marijke en Wopke,
    Het is niet meer nodig om ons jaloers te maken.Dat zijn we al.Gezien de reisverslagen uit Spanje en onze gezamenlijke wintersport vakanties, zijn wij ervan overtuigd,dat er zeer avontuurlijke reisverhalen zullen komen.
    Genieten !!! en kom gezond weer terug.

• 22 September 2010 - 07:00

Peter/Ina:

Hallo Wopke en Marijke,

Ondanks (of dankzij) dat we al 5x Down Under zijn geweest, zijn we hardstikke jaloers op jullie. We zien uit naar jullie verslagen. Kijk uit, doe voorzichtig, maar geniet. en kom heel terug.
    groet
    Peter/Ina

• 23 September 2010 - 15:00

Tilly Beekelaar:

Hallo Marijke en Wobke,

We hopen dat jullie heel erg gaan genieten van
    de prachtige reis die jullie gaan maken. Heel erg leuk om te kunnen volgen waar jullie zijn en hoe het gaat.

Groetjes,

Henk en Tilly Beekelaar

• 30 September 2010 - 10:13

Wim & Marian V. S.:

Hoi Marijke en Wopke,

Heel veel plezier Down Under. Ik kijk nu al uit naar je reisverslagen. Geniet ervan en kom gezond weer terug.
    Groetjes Marian

• 01 Oktober 2010 - 02:02

Mirjam En Edwin:

Je hebt geen weblog om ons jaloers te maken, maar om ons te enthousiasmeren! Dat is een hele andere benadering. Stoer hoor dat jullie dit gaan doen. Goed voorbeeld doet volgen!

• 01 Oktober 2010 - 09:47

Anja En Wim Dinsdagm:

Hoi Wopke en Marijke
    Geweldig,super dat jullie gaan We kijken uit naar jullie berichten. En laat de regen maar hier.

• 02 Oktober 2010 - 08:19

Geeske:

Hoi Marijke en Wopke. Het schiet nu op hé. De laatste loodjes. Spannend hoor. We wensen jullie een heel fijne tijd daar beneden en kijken uit naar jullie belevenissen. Goede reis!

• 02 Oktober 2010 - 21:59

Jan Marjolein+madele:

veel plezier we denken ean jullie,

• 02 Oktober 2010 - 22:11

Erna En Jan Eker:

Hallo Wopke en Marijke,

Vanuit Beuningen wensen wij jullie een goede en prettige tijd in Australie en Nieuw Zeeland. Geniet van alle mooie dingen die deze landen jullie bieden.

Groetjes van Erna en Jan Eker.

• 03 Oktober 2010 - 09:32

Carla En Marco:

Hallo Marijke & Wopke

Het wordt nu inderdaad heel spannend,nog maar een nachtje slapen. Wij wensen jullie een goede vlucht,en hopen dat alles goed mag verlopen!We zullen al jullie belevenissen op de voet volgen. Groetjes van Marco en Carla