Nog één nachtje slapen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Wopke en Marijke Bekema - WaarBenJij.nu Nog één nachtje slapen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Wopke en Marijke Bekema - WaarBenJij.nu

Nog één nachtje slapen

Door: Wopke en Marijke

Blijf op de hoogte en volg Wopke en Marijke

03 Oktober 2010 | Nederland, Amersfoort

De tijd vliegt, het is een vreemd idee dat wij morgen bijna aan de andere kant van de wereld zullen zitten. Maandag 4 oktober om 19.10 uur vliegen we naar Bangkok (via Londen). We hebben er zin in, maar er komt ook veel op ons af, er is veel te regelen. We maken lijstjes en strepen af, vooral Wopke is daar goed in. Voor de laatste keer wandelen, dansen, fietsen, hardlopen, een viswedstrijd. We schudden handen, zoenen, trakteren en beloven te schrijven over onze belevenissen. Dat hebben we de afgelopen twee jaar ook regelmatig gedaan, dat wekt dan verwachtingen hè.
We laten ons huis niet leeg achter, onze Marcel “bewaakt het fort”. We leggen hem uit wie hij moet inschakelen als er iets mis zou gaan met gas, water, elektra, wanneer de containers worden opgehaald, etc. Er ligt nog een en ander te eten en te drinken in de kast, daar zal ie zich ook over ontfermen.
We hebben op 18 september van een aantal familieleden en vrienden afscheid genomen. Ook alle drie de zonen met aanhang waren aanwezig. En een week later kwam een aantal dansvrienden van Marijke hier gezellig bij elkaar.
Onze eerste foto’s staan op picasa, de link volgt onder dit stukje. Het eerste verslag is goed gelezen, we kregen enorm veel reacties, hartstikke leuk!!!
Wel merkten we dat er nog wat onduidelijkheid is over het weblog. We hebben een aantal mail adressen alvast in onze maillijst gezet. Men ontvangt dan automatisch bericht als wij een nieuw verslag hebben gestuurd. Maar men krijgt dan soms ook mail van de site waarbenjij.nu zelf. Daar hoef je in principe niets mee te doen, kan je wegklikken. Het schept dus geen enkele verplichting.
Bij het lezen van de reacties kwamen we o.a. ene Ineke tegen. Maar wij kennen wel 4 Inekes, dus was het even raden wie deze schrijfster was (we zijn er achter gekomen). We kennen zelfs 2 stellen Marian en Wim. Een achternaam of andere verwijzing kan dus handig zijn. En wil je iets meer vragen of meedelen, dan kan je beter ons gewone e-mail adres gebruiken. Want het weblog is niet een echt communicatiemiddel.
We hebben onze rugzakken ingepakt, gewogen en weer uitgepakt, bagage gesorteerd in echt nodig en eventueel meenemen. Ze staan nu uitnodigend in de huiskamer. Het hoort allemaal bij de voorpret. En straks volgt hopelijk nog veel meer pret!

Foto's te zien op: http://picasaweb.google.nl/111495532801438259181

• 03 Oktober 2010 - 11:24

Ansjelien Homan:

veel plezier en goede en gezonde reis!!

• 03 Oktober 2010 - 14:55

Peter Van Putten:

Ontzettend heel veel van alles. Wopke,ik zorg wel dat ze weg komen bij De Haan. Geen zorgen.
    fijne reis
    Peter

• 03 Oktober 2010 - 15:49

Mies:

Goede reis en geniet er maar van.

Groetjes mies

• 03 Oktober 2010 - 16:04

Frank En Mirjam:

Goeie reis morgen! Hoop dat jullie een beetje beenruimte hebben als je zo lang stil moet zitten, ik zat nog weleens een beetje opgevouwen in vliegtuigen.

• 03 Oktober 2010 - 16:38

Remke:

Ik probeer me een voorstelling te maken hoe het zou zijn om een half jaar van huis, in een vreemde omgeving te zijn... het blijft lastig. Ik hoop dat het jullie lukt om ons, thuisbijvers, daar een beeld van te geven!
    Heel erg veel plezier!
    Liefs Remke en Hannes

• 03 Oktober 2010 - 17:06

Thea Winsemius:

Een hele goede ries toegewenst en hartelijke groet.

• 03 Oktober 2010 - 17:38

Ineke Den Helder:

goede reis, het zal vreemd zijn om niet even naar Amersfoort te kunnen bellen.
    Ben heel benieuwd naar jullie belevenissen.
    Sleep well and God bless, Ineke

• 03 Oktober 2010 - 17:41

Alex En Geerke:

Nou we zouden zeggen slaap lekker, geniet van die laatste nachtrust....en voor morgen...een hele goede reis en tot jullie volgende verhaal!
    groeten van Alex en Geerke

• 03 Oktober 2010 - 18:03

Tilly Beekelaar:

Hallo Marijke en Wobke

Een hele goede reis maandag en veel plezier
    in Thailand, jullie eerste bestemming. Wij vonden het zelf geweldig in Thailand tijdens onze rondreis. Fijn dat Marcel in jullie huis is.!

Groetjes.

• 03 Oktober 2010 - 18:10

Henk En Sabina:

Een vliegende en heel goede start van jullie supertrip.
    We zijn benieuwd naar jullie avonturen.

Groetjes

• 03 Oktober 2010 - 18:18

Elly En Joop:

Hallo Marijke en Wopke

Nog een goede en fijne nachtrust in je eigen bedje toegewenst.
    En dat het maar een mooie reis mag worden,zal jullie kennende wel lukken.
    Tot over een hele tijd zullen we maar zeggen, een lieve groet uit Heiloo, Joop en Elly.

• 03 Oktober 2010 - 18:35

Renate:

Goede reis en heel veel plezier en gezond weer terug.

• 03 Oktober 2010 - 18:37

Jos En Margreet.:

Nou heel veel plezier doe voorzichtig en kom gezond en veilig weer thuis wij zullen jullie zeker volgen op de website.

• 03 Oktober 2010 - 18:41

Ineke V :

Ik wens jullie nogmaals een hele goede reis en heel veel plezier 'Downunder' of zoiets.

• 03 Oktober 2010 - 18:41

Dicky V A:

Hoi Marijke en Wopke
    Ik zag de tassen staan op de foto, best heavy.
    Yoga tip, voor als de voeten het bijna niet meer dragen kunnen;zoek een boom o.i.d,ga zitten en leg de benen zo stijl mogelijk omhoog, doe dit 5 minuten en je voelt je herboren.
    Nogmaals een voorspoedige reis toegewenst

• 03 Oktober 2010 - 19:14

Marinka:

slaap lekker jullie laatste nachtje in je eigen bed! en hele goede reis morgen!xx

• 03 Oktober 2010 - 19:53

Henja:

Beste mensen,
    Vannacht de laatste nacht thuis in het eigen bed, morgen dan de grote dag.
    Ik wens jullie heel erg veel plezier, geluk, mooi weer, leuke contacten en vooral een goede gezondheid. Dat er maar veel mooie verhalen te lezen zijn de komende 6 maanden. Ik houd de boel hier wel een beetje in de gaten hoor.
    Dikke zoen, Henja

• 03 Oktober 2010 - 19:54

Henja:

Heel veel plezier, een hele goede tijd en genieten maar! XX Henja

• 03 Oktober 2010 - 19:59

Birgit:

Een hele goede reis en geniet van elke minuut!

• 03 Oktober 2010 - 20:38

Lily:

Ik wens jullie een geweldige tijd toe. Ik verheug me al op jullie verhalen.
    Leuke foto van jullie gezin. Goede reis en tot zines.Liefs Lily

• 04 Oktober 2010 - 06:01

Karel:

Bedankt voor je mail. Ik ga jullie lekker volgen. Heel heel veel plezier en geluk op jullie reis. Geniet er van. De vissen zijn blij. Komen eindelijk tot rust.

karel

• 04 Oktober 2010 - 07:47

Nel:

Eindelijk.... het is zover! Nu nog de laatste spannende uurtjes aftellen.... Een hele goeie reis nogmaals!

• 04 Oktober 2010 - 17:41

Hannekevg:

Hallo Marijke en Wopke, als jullie dit lezen zijn jullie al gearriveerd in Thailand. Helemaal geweldig, is het erg warm?
    Heel heel veel plezier, ik blijf jaloers ;-)
    Liefs, Hanneke (en Kees)

• 04 Oktober 2010 - 18:42

Marjolein Gijsbers:

Veel plezier en goede reis toegewenst!Ook namens Madeleine

• 05 Oktober 2010 - 03:32

Gerrit Keuris:

Owwwwwwwww wat geweldig voor jullie zeg een Wereldreis Nu half 6 inde morgen hier in Beverwijk en zit mij op jullie te verkneuteren van de lol en het idee dat je over een antal uurtjes in Bangkok bent Geweldig hoor veel plezier en fun
    blijf jullie dus echt volgen ook hoor
    Groetjes van Gerrit knuff en kus

• 05 Oktober 2010 - 04:50

Irma L. Te A.:

Hoi Wopke en Marijke,

Ben zelf gisteren terug gekomen uit Tibet, dus zit nog in reissfeer.
    Bij mij staat de rugzak bijna uitgepakt in de kamer. Maar ik weet hoe leuk reizen is!!!!!!!
    Dus veel plezier, en ik zal jullie zeker volgen.

• 05 Oktober 2010 - 15:27

Miranda W:

heel veel plezier en geniet ervan,ik zal jullie site in de gaten houden!

• 06 Oktober 2010 - 21:48

Marcel:

Hoi pap en mam!

Hoop dat jullie het naar jullie zin hebben in het hele drukke Bangkok. Ik had al begrepen dat jullie ogen en oren tekort kwamen! :)
    Ik en Guda zijn net terug uit Oostenrijk. Hebben een leuke tijd gehad en moeten snel weer aan het werk.
    Daar hoeven jullie gelukkig niet aan te denken... ;)
    Veel plezier en geniet ervan!

Marcel

• 08 Oktober 2010 - 10:55

Lia En Steef:

Nog even een lekkere tip als jullie in Kanchanaburi zijn: ga eens eten aan de overkant v.d. rivier bij Apple restaurant. aardige eigenaresse, heerlijk eten, gratis fruittoetje,leuk aan het water met show van vuurvliegjes.

Groetjes

• 23 Oktober 2010 - 14:36

Joop Mul:

Beste Theo, Wopke en Marijke. Begrijpelijk, Theo. (Het is 1:30 uur, zondag, 24 oktober, hier. in Sydney. Ik kon niet slapen voordat ik een video zag verschijnen via YouTube, die ik vandaag gemaakt heb, in een parkje, aan Fairlight Bay, naast het beter bekende Manly.
    Daar kwamen Wopke en Marijke toevallig langs wandelen en als mijn Australische vriend een Nederlands accent hoort dan denkt hij aan mij.
    Het was leuk Wopke en Marijke te ontmoeten. Nog veel plezier, Wopke en Marijke, gedurende de rest van de reis.
    (Ik moest wel even denken. Ik KEN een zekere Theo, hier in Sydney. Hij is voorzitter van de Federatie van Nederlandse Verenigingen in NSW.)
    Ik ga slapen! :)
    Joop