Van Spanje naar Portugal - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van Wopke en Marijke Bekema - WaarBenJij.nu Van Spanje naar Portugal - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van Wopke en Marijke Bekema - WaarBenJij.nu

Van Spanje naar Portugal

Blijf op de hoogte en volg Wopke en Marijke

07 September 2012 | Portugal, Monte Gordo

Hallo webloglezers,

Jee, zie ik dat er al weer een hele week beschreven staat. Hoogste tijd om wat leesvoer op te sturen. Als het lukt, dat is namelijk steeds een verrassing.
Inmiddels zijn wij aanbeland in Zuid-Portugal, de bekende streek de Algarve. Hebben prachtig weer, vandaag (7 september) was het zo’n 28 graden, maar niet benauwd. Morgen trekken we verder naar Lagos (in Portugal wel te verstaan…).
Nog even terugkomend op wat vragen en opmerkingen van jullie:
Erik en Marinka gaan verhuizen naar een huurwoning op de Balladelaan (Schothorst). Ze krijgen 16 oktober de sleutel (dan zijn de behangscheurders ook weer terug van vakantie )
Helaas hebben wij de vale gier niet goed kunnen fotograferen. Wij hopen nog wel een plaatje van hem te schieten, of een andere bijzondere vogel. In de Algarve kan je 20 bijzondere vogels aantreffen, zoals de kleurige bijeneter, wie weet.
En we hebben (al jaren) een dikke deken in de caravan. Toen wij die bewuste nacht onze jassen over het dekbed gooiden, hadden we even geen puf om die te pakken. Nu is een dekbed vaak te warm, slapen we onder een laken. Van alle markten thuis!

ZonnIge groeten van
Marijke en Wo

• 08 September 2012 - 07:05

Christianne:

Leuk hoor, geniet ervan! Hier wordt het dit weekend ook nog even 25+.

Groetjes Christianne

• 08 September 2012 - 10:08

Geerke:

Dat is nu echt vakantie hè! Gelukkig treffen jullie het ook eens een keer. Geniet er maar van.
    groeten vanuit een zonovergoten Amersfoort. (nog een paar dagen...dan begint de herfst echt......)
    groetjes,
    Geerke

• 08 September 2012 - 11:49

Monique Hogervorst:

Hoy Marijke en Wopke,

Het (weer) geluk is dan eindelijk mèt jullie, gelukkig.
    Hier is het momenteel ook prima, straks op het Jorisplein kunnen we ons weer uitleven in het kader van de Dag van de Amateurkunst!
    Een aantal nieuwe dansers was bij de eerste les aanwezig, wie weet blijven ze allemaal.
    Geniet van je reis, wij genieten in ieder geval weer van je leuke verslag.
    Groetjes, Theo en Monique

• 08 September 2012 - 12:53

Bep:

Dat was weer een lang verslag. Jullie genieten lekker van het weer, zwemmen in de zee, heerlijk. Vanmorgen gewandeld en straks weer dansen op het Jorisplein. Het is heerlijk weer.

Groetjes
    Bep

• 09 September 2012 - 17:22

Ria B:

Hoi Marijke en Wopke,

Ik heb de laatste verslagen van jullie zonet in één ruk gelezen.
    Ik heb een ander mail-adres en daardoor eeven de binnenkomst van de mails van jullie gemist..
    Wat fijn dat jullie nu eindelijk eens kunnen genieten van het al zolang gewenste mooie weer.
    En wat vertoeven jullie weer in een schilderachtige omgeving!

Doe-Dans nieuwe stijl was wel even wennen voor mij. Vorig jaar was ik er niet.
    Ik miste het grote folkcafe waar je de hele dag binnenloopt voor een drankje, praatje en optreden, vooral 's avonds. Nieuw voor mij was ook de "minder springerige dansroute' die je kunt volgen bij alle workshops. Een uitkomst voor mij dit keer! Ik heb trouwens ook lekker gedjembeed, werd leuk gegeven.
    We zaten met meer dan 30 mensen te trommelen.
    En het weer was fantastisch! Echt boffen.

Ik wens jullie weer goede dagen verder en geniet ze allebie!

• 09 September 2012 - 20:48

Ida:

wat fijn dat jullie het (nu eindelijk eens) treffen met het weer.
    vandaag (zondag 9 september) was het hier ook heel warm, meer dan 25 graden. Ik was naar het Sterrenfestival (folklore muziek/zang) in Dwingeloo. Was erg gezellig. Afgelopen dinsdag voor het eerst bij Terp gedanst, leuk!!
    groetjes, ida

• 10 September 2012 - 14:40

Hannekevg:

Lekker he die warmte, hier is het ook nog heerlijk weer. We mogen niet mopperen.
    Ik was alleen verbaasd te lezen dat jullie nu naar het westen gaan trekken, ik had verwacht dat jullie nu Spanje zouden intrekken. Gaan jullie trouwens nog foto's plaatsen? Ben best benieuwd naar al dat moois daar.
    Groetjes, van Kees en mij.

• 10 September 2012 - 14:54

Hannekevg:

Trouwens, wat een mooie stranden hebben ze daar bij monto gordo, ik keek even op google maps, en zag zo'n mooi breed strand. Grote camping ook trouwens, je zou er zo op verdwalen ;-))

• 11 September 2012 - 11:37

Miranda:

een afwisselende vakantie,hoop dat jullie nog veel mooi weer en prachtige dingen tegenkomen.
    net terug uit zuid engeland was mooie reis,de vrouw in de kooi is een goed boek uit een serie van 4.
    fijne resi verder,miranda